§ Lov om ligebehandling af mænd og kvinder inden for de erhvervstilknyttede sikringsordninger(* 1) · kapitel 6 af 6
Kapitel 6 – *Ikrafttrædelses- og overgangsbestemmelser*
LOV nr 134 af 25/02/1998
§ 20. Loven træder i kraft den 1. marts 1998.
Stk. 2 . For lønmodtagere har loven virkning for alle ydelser, der kan henregnes til beskæftigelsesperioder efter den 17. maj 1990. For selvstændige erhvervsdrivende har loven virkning for alle ydelser, der kan henregnes til beskæftigelsesperioder efter den 1. marts 1998.
Stk. 3. Finanstilsynet kan efter ansøgning tillade, at bestemmelsen i § 8, stk. 1, først skal have virkning fra et senere tidspunkt, dog ikke senere end den 1. januar 2002.
Stk. 4. Rettigheder og pligter, som er omfattet af loven, og som vedrører en periode for medlemskab af en ordning, der ligger forud for den 17. maj 1990, er fortsat undergivet de bestemmelser i ordningen, som var gældende for den pågældende periode.
§ 21. I lov nr. 238 af 20. april 1988 om ligestilling mellem mænd og kvinder, som ændret ved lov nr. 374 af 20. maj 1992, affattes § 2, stk. 2, således:
»Stk. 2. Ligestillingsrådet afgiver udtalelse m.v. efter lov om ligebehandling af mænd og kvinder med hensyn til beskæftigelse og barselorlov m.v., lov om lige løn til mænd og kvinder og lov om ligebehandling af mænd og kvinder inden for de erhvervstilknyttede sikringsordninger.«
§ 22. Loven gælder ikke for Færøerne og Grønland.
Givet på Christiansborg Slot, den 25. februar 1998
Under Vor Kongelige Hånd og Segl
I Dronningens Navn:
Frederik
Kronprins
/ Marianne Jelved
Officielle noter
(* 1) Loven indeholder bestemmelser, der gennemfører Rådets direktiv nr. 86/378 af 24. juli 1986, EF-Tidende 1986 L 225/40, som ændret ved Rådets direktiv nr. 96/97 af 20. december 1996, EF-Tidende 1997 L 46/20.