Lov om arbejdsmarkedsfonde § 5

§ 5. De øremærkede arbejdsmarkedsbidrag, der indgår i finansieringen af de tre arbejdsmarkedsfonde, opkræves samlet og samtidig for henholdsvis lønmodtagerne, de selvstændige erhvervsdrivende og arbejdsgiverne. Senest den 15. november året før fastsættes de satser, hvormed bidragene opkræves. Bidragssatserne fastsættes i procent med 1 decimal.

Stk. 2. Til Dagpengefonden opkræves følgende øremærkede arbejdsmarkedsbidrag, jf. dog § 6, stk. 6:

  • a) Lønmodtagerbidrag og selvstændige erhvervsdrivendes bidrag i procent af bidragsgrundlaget 1) 0,9 pct. i 1994, 2) 1,9 pct. i 1995, 3) 2,9 pct. i 1996, 4) 3,9 pct. i 1997, 5) 3,9 pct. i 1998,
  • b) arbejdsgiverbidraget i procent af bidragsgrundlaget 1) 0,0 pct. i 1994, 2) 0,0 pct. i 1995, 3) 0,0 pct. i 1996, 4) 0,3 pct. i 1997, 5) 0,6 pct. i 1998.

Stk. 3. Til Aktiveringsfonden opkræves lønmodtagerbidrag og selvstændige erhvervsdrivendes bidrag med 2,3 pct. af bidragsgrundlaget i 1994, jf. dog § 6, stk. 6. Bidragssatsen for arbejdsgiverbidraget til Aktiveringsfonden er 0,0 pct. i 1994.

Stk. 4. Til Sygedagpengefonden opkræves lønmodtagerbidrag og selvstændige erhvervsdrivendes bidrag med 1,8 pct. af bidragsgrundlaget i 1994, jf. dog § 6, stk. 6. Bidragssatsen for arbejdsgiverbidraget til Sygedagpengefonden er 0,0 pct. i 1994.

Kilde: Retsinformation.dk